Tης Αθηνάς Κρικέλη O Έλληνας ερμηνευτής και συνθέτης που άφησε πίσω την χώρα αλλά όχι την Ελλάδα του, και ζει το δικό του όνειρο – ή μάλλον πραγματικότητα – στην Νέα Υόρκη. Γεννήθηκε στην Γερμανία και στα 4 ξεκίνησε το τραγούδι. Όλοι τραγουδούσαν στο σπίτι. Αγαπημένο του τότε “ο Σιδηρόδρομος” του Μαρκόπουλου, και στα οδικά ταξίδια Γερμανία Ελλάδα μόλις ξυπνούσε στο αυτοκίνητο ζητούσε από την μαμά του να βάλει “λα λα”. Σήμερα αλλάξαν οι ρόλοι. Ο κόσμος του το ζητά. Οι Ανατολικές πολιτείες της Αμερικής τον αναγνωρίζουν ως τον ταλαντούχο ευθυτενή τραγουδιστή που ερμηνεύει με την ίδια άνεση τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά (ισπανικά, γαλλικά γερμανικά κοκ). Το αμερικανικό κοινό τον θεωρεί δικό του και τον καμαρώνει σε κάθε του εμφάνιση. Το ελληνοαμερικανικό κοινό τον αποθεώνει και τραγουδά μαζί του ελληνικές επιτυχίες. Από την Ουάσιγκτον μέχρι την Βοστόνη και από την Νέα Υόρκη μέχρι την Κόστα Ρίκα της Κεντρικής Αμερικής. Σεμνός με αστείρευτο χιούμορ και υποκριτικό ταλέντο που δεν έχει μείνει απαρατήρητο στην Αμερική ο Χρήστος Αλεξάνδρου “φορτωμένος” με περγαμηνές σπουδών μεταμορφώνεται στην σκηνή το σανίδι τα φώτα... Ζέη την Ελλάδα του μέσα από τα τραγούδια και την χαρίζει απλόχερα στο κοινό του, σε κάθε ευκαιρία. Τον “στήσαμε σε μια γωνιά”για ανάκριση. Λίγο πριν την εμφάνισή του στο γνωστό καφέ-μουσική σκηνή Cornelia Street Caffe στο Greenwich Village Photo Ivi Shano ΑΚ - ποια είναι η απόλυτη στιγμή για σένα ΧΑ – όταν χάνεις επαφή με το τώρα ΑΚ - και που σε πάει αυτό ΧΑ - κανείς δεν ξέρει είναι κάθε φορά διαφορετικό ΑΚ - μπορεί να είναι επίπονο? ΧΑ - μπορει΄...είχε πει κάποιος ότι δεν έχω ψυχή είμαι ψυχή που έχω σώμα” και η ψυχή θέλει να κάνει τα δικά της ΑΚ - της κάνεις παρέα? ΧΑ - ναι συνέχεια την έχω στην ταχεία κλήση... ΑΚ - αν μπορούσες να ζωγραφίσεις την μουσική πως θα το έκανες?
ΧΑ -με δανεικά χρώματα και πινέλα – και θα ζωγράφιζα όχι μόνο σε καμβά και σε χαρτί αλλά σε τοίχους, δέντρα πατώματα.. οπουδήποτε! θα δοκίμαζα να ζωγραφίσω σε καινούργιες επιφάνειες. ΑΚ – είσαι πάνω στην σκηνή και σβήνουν τα φώτα μετά από μια παράσταση. Ποια αίσθηση επικρατεί ΧΑ - ένα περίεργο συνονθύλευμα συναισθημάτων. Χαράς για αυτό το 'ταξίδι' που έζησα, στενοχώρια που τελείωσε...ανακούφιση που πήγαν όλα καλά αλλά ταυτόχρονα και ανυπομονησία για την επόμενη φορά. είναι όλα δισυπόστατα. ΑΚ Αν 'δίνεσαι' σε κάθε παράσταση πως αναπληρώνεις το κομμάτι αυτό ΧΑ Είναι περίεργο γιατί δεν δίνεις μόνο – αν και αυτό φαίνεται πως πχ παίζεις μόνος σου τραγουδάς μόνος σου – όμως υπάρχει και ο αποδέχτης που είναι το κοινό. Αν δεν υπήρχε θα ήταν κάτι σαν “χαλασμένο τηλέφωνο”. Είναι πανέμορφη η αίσθηση, σα να ταξιδεύεις σε όχημα μαζικής μεταφοράς όπου τόσο ο προορισμός αλλά και η προέλευση είναι κάθε φορά διαφορετικά. Το μόνο κοινό είναι η στιγμή της παράστασης/συναυλίας. Γιατί αυτή την στιγμή συν ταξιδέψαμε. Ο καθένας γεύτηκε - ανάλογα με τις εμπειρίες τις δικές του, διαφορετικά τις στιγμές αυτού του ταξιδιού. Αυτό είναι και το απυρόβλητο της στιγμής. ΑΚ Υπάρχει σταθερή αναλογία στο δίνω και παίρνω ή είναι διαφορετική σε κάθε παράσταση? ΧΑ Διαφορετικό είναι το πριν ανέβεις στην σκηνή. Άσο και να προσπαθούμε και θέλουμε να είμαστε αποκομμένοι από τα προσωπικά μας, μας επηρεάζει σε τι κατάσταση είμαστε πριν ανέβουμε . Επάνω στην σκηνή είναι δεδομένο και βίωμα, ότι και να συμβεί είναι απόλυτα επεξηγημένο. Ένας θεατής που είναι παρόν μπορεί να το αιτιολογήσει! Αυτό που δεν μπορεί κανείς να σου διασφαλίσει είναι σε τι ψυχική 'διάσταση' βρίσκεσαι, το πως 'ανεβαίνεις' στην σκηνή! Ακόμα και μικρά πράγματα δεν βρίσκω πάρκινγκ κλπ) σου κλονίζουν την γαλήνη που χρειάζεσαι για να μπορείς να ελευθερωθείς πιο γρήγορα. ΑΚ Μπορεί να σε ανακουφίσει το κοινό? ΧΑ Η σχέση είναι αμφίρροπη! Δίνεις και παίρνεις. Συντονίζεσαι για να διασφαλιστείς ΑΚ μπορείς να φανταστείς την ζωή χωρίς μελωδίες ΧΑ Οχι. Δεν υπάρχει ζωή δεν υπάρχει λόγος, γλώσσα χωρίς μελωδία. Μελωδία και ρυθμός είναι μέρος του είναι μας, το καρδιοχτύπημα, η μελωδία είναι ο τόνος της φωνής μας. Δεν διαχωρίζονται αυτά. ΑΚ Πότε ήρθες στην Αμερική ΧΑ Ήρθα το 2007 Συγκυριακό ήταν, ήμουν σε μια περιοδεία στην Ευρώπη και τον Απρίλιο του 2007 μου ζήτησαν από το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού ΝΥ να αναλάβω την φωνητική διδασκαλία των ηθοποιών της επερχόμενης παράστασης ΑΚ καινούργια μέρα/εποχή ξημερώνει. Τι αλλάζει στον ή τον Χρήστο? ΧΑ Ξεχνά την πεπατημένη. Τα γνωστά , οι δυσκολίες ή ευκολίες που υπήρχαν στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εδώ. Από το πιο απλό, την καθημερινότητα. Δεν αντιμετώπισα δυσκολίες με την γλώσσα, όμως γίνονται τόσα πολλά συνάμα που δεν προλαβαίνεις να τα συνειδητοποιήσεις! Η Νέα Υόρκη δεν κοιμάται ποτέ ΑΚ Ξεκίνησες συνεργασίες στον αμερικανικό χώρο Γιατί? ΧΑ Όχι τελείως συνειδητά αλλά συγκυριακά. ΑΚ η επιλογή ανάμεσα στα δυο είναι πολυτέλεια, πρέπει να έχεις ταλέντο για να μπορείς να επιλέγεις. ΧΑ ή τύχη ΑΚ η χώρα που ζεις δεν προωθεί το δεύτερο χωρίς υπόβαθρο. ΧΑ Είναι διαφορετικό να έχεις υπόβαθρο από το να έχεις ταλέντο. Με βρίσκει αντίθετο η θεωρία του ότι αρκεί να έχει κανείς ταλέντο” Η δική μου θεωρία είναι ότι το 'Απλά να έχεις ταλέντο” δεν σημαίνει τίποτα, χωρίς κόπο, χωρίς προσήλωση, χωρίς ταπεινότητα απέναντι στην τέχνη ακόμα και στο ταλέντο σου. Θα σου πω την μεγάλη διαφορά που έχω ζήσει Ελλάδας/Ευρώπης (που σπούδασα) και Αμερικής. Στην Ελλάδα όταν σε δοκιμάσουν (ακρόαση) και σε πάρουν σε μια δουλειά, υπάρχει στον αέρα η αίσθηση ότι ενώ μεν επιλέχθηκες, υπάρχουν πολλοί που θα μπορούσαν να έρθουν στην θέση σου. Αντίθετα στην Αμερική (είχα την χαρά να το βιώσω αυτό από πρώτο χέρι) το πρώτο πράγμα που σου λένε, είναι ότι είσαι ο καλύτερος που θα μπορούσε να είναι σε αυτή την θέση για αυτό και σε διάλεξαν. Η συνεπαγωγή αυτού είναι να θέλεις να καλυτερεύσεις γιατί ο κόπος αυτός αποφέρει καρπούς και ανταμείβεται. Δεν υπάρχουν όρια πια....σε απελευθερώνει. Εκεί έρχεται ο παράγοντας της σπουδής ώστε να είναι εμπεριστατωμένη τόσο η θέση σου όσο και το ταλέντο σου. ΑΚ μέσα σε αυτόν τον αμερικανικό χώρο επέλεξες να κάνεις την πρώτη σου ελληνική δισκογραφική παρουσία στην πόλη μάλιστα που έχει προσφέρει όχι μόνο μουσικές επαναστάσεις αλλά και μουσικούς διεθνούς κύρους. Γιατί ΧΑ Νοιώθω πως ήταν η φυσική εξέλιξη . Η ψηφίδα που έλειπε από το ψηφιδωτό δεν είναι απλά μια ελληνική δουλειά, είναι μια κατάθεση προσωπικών στιγμών και συναισθημάτων, σκέψεων σε μια φάση της ζωής μου που ενώ τον αγγλικό στίχο τον ζούσα υπήρχε και ένα κομμάτι το οποίο πολύς κόσμος δεν το ήξερε: Το ότι τραγουδούσα ελληνικά και το ότι έγραφα μουσική και στίχους. Ο δίσκος αυτός ήταν η κατάθεση ψυχής - ήταν το ημερολόγιο μου – που ένοιωσα πως είχα την δύναμη και την ωριμότητα να βγω μπροστά σε φίλους γνωστούς και άγνωστους και να το μοιραστώ χωρίς ντροπή και ενδοιασμούς! Αυτο΄δεν είναι τελικά η τέχνη? AK Στον δίσκο σου “Στον ίδιο δρόμο” (Nostos Records) επέλεξες και τραγουδάς το “Νάϊ νάϊ” των Ζικ Ζακ. Γιατί? ΧΑ Είναι ένα λατρεμένο τραγούδι από τα πρώτα που είχα μάθει στην κιθάρα και συνόδευα τον εαυτό μου. Οι Ζικ Ζάκ ήταν το αγαπημένο συγκρότημα της μητέρας μου που δεν είναι μαζί μας πια. Η ιδέα ήρθε από τους ίδιους κατά την διάρκεια της περιοδείας μου μαζί τους το 2014 στην Αμερική. Η ιδέα ήρθε στο αεροπλάνο που συνταξιδεύαμε, έμαθα την ιστορία του τραγουδιού και θεώρησα πως ήταν ένας φόρος τιμής, πως έκλεινε ένας κύκλος έτσι το διαισθάνθηκα... Θυμάμαι όταν πριν πολλά χρόνια είχε έρθει η μητέρα μου στην πρεμιέρα ΣΤΡΑΤΟΣ με την Μαίρη Λίντα και τον Αντύπα – ήμουν 18 χρονών μου έλεγε μετά την παράσταση η μητέρα μου: “δεν το πιστεύω το παιδί μου τραγουδά με την Μαίρη Λίντα στην σκηνή” ήταν μια μυστική επικοινωνία με την μαμά εκεί …....
0 Comments
Leave a Reply. |
Ellopia Press ExpressWe published them , you find everything here electronically Ellopia Press Magazine
Categories
All
Archives
April 2023
|