GEORGE B. MICHAIL·MONDAY, OCTOBER 10, 2016 Είναι απίστευτο πως το διασημότερο όρος του πλανήτη, ο Όλυμπος, θεωρείται από την πλειονότητα των ανθρώπων ως μη υπαρκτός τόπος, δηλαδή κάτι αντίστοιχο της Ατλαντίδας. Δημήτρης Ζησόπουλος Με τον Δημήτρη Ζησόπουλο χαθήκαμε (κοντεύουν δυο χρόνια τώρα, αυτά έχει η ζωή...) και την κυρία Κρικέλη δεν την γνωρίζω προσωπικά, όπως δεν γνωρίζω και τους άλλους συντελεστές της παραγωγής του ντοκιμαντέρ “Mt. Olympus - The Creation”. Ωστόσο, ως Έλληνας και μόνο, δεν μπορώ παρά να νιώσω υπερηφάνια και συγκίνηση τόσο για τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ αυτή καθαυτήν όσο και για τις παγκόσμιες διακρίσεις που απέσπασε - μία από το Hollywood (“Αward of Recognition”) και μία από τα Global Music Awards (“Silver Medal Winners - Outstanding Achievement”). Αλλά δεν γράφω αυτές τις αράδες για να αποδώσω τα εύσημα σε ανθρώπους που τα έχουν ήδη δεχτεί από προσωπικότητες σημαντικότερες εμού. Γράφω για να ξεδιπλώσω κάποιες σκέψεις μου, με αφορμή αυτό το σπουδαίο επίτευγμα:Ο αληθινός πλούτος της χώρας δεν κρύβεται στο υπέδαφος, στον τουρισμό, ή στην αγροτική παραγωγή.Ό,τι κι αν έχει στα σπλάχνα της η ελληνική γη, δεν είναι σε θέση να βγάλει τη χώρα και τους κατοίκους της από τα αδιέξοδα στα οποία έχουν βυθιστεί. Σταματείστε πια να αιθεροβατείτε, περιμένοντας δήθεν πεφωτισμένους πολιτικούς που θα βρουν το σθένος και τα μέσα να κάνουν εξορύξεις. Το παιχνίδι, παγκοσμίως, δεν παίζεται πια με όρους πολιτικούς, αλλά εταιρικούς. Και το υπέδαφος του πλανήτη δεν ανήκει σε χώρες και λαούς - ανήκει σε πολυεθνικές εταιρίες, όπως και η πλειονότητα, αν όχι το σύνολο, των πολιτικών. Όποιος πιστεύει πως μπορεί να αλλάξει αυτήν την πραγματικότητα, πλανάται πλάνην οικτράν. Ούτε ο τουρισμός μπορεί να προσφέρει λύσεις. Γιατί η αληθινή ελληνική κρίση δεν είναι οικονομική. Είναι κρίση πολιτισμική, κρίση ταυτότητας και κρίση διεθνούς αξιοπιστίας και αναγνώρισης. Όσα κέρδη κι αν αποφέρει η πολυπόθητη (και καλοδεχούμενη, αν ποτέ δεήσει να έρθει) τουριστική ανάπτυξη, αυτό μόνο θα συμβεί: μια φούχτα άνθρωποι θα γίνουν πλουσιότεροι και μερικές χιλιάδες φουκαράδες θα βρουν δουλειά, ως γκρουμ, καμαριέρες και γκαρσόνια - τίποτε πέραν τούτου. Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για την αγροτική παραγωγή, της οποίας την ανάπτυξη βεβαίως και επιθυμώ, παρόλο που είμαι πεπεισμένος πως οι αγρότες μας θα καταλήξουν, αργά ή γρήγορα, δουλοπάροικοι πολυεθνικών φεουδαρχών. Αυτό, λοιπόν, είναι συνέλληνες το όνειρό σας; Να αναγνωριστείτε (από Γερμανούς, Άγγλους, Γάλλους, Αμερικανούς, Κινέζους, Γιαπωνέζους και λοιπούς) ως πεντάστεροι ή εξάστεροι υπηρέτες του διεθνούς τουριστικού σμήνους και ως πρωτοκλασάτοι δουλοπάροικοι; Αν ναι, πάω πάσο και ξανακρύβομαι στο λαγούμι μου. Γιατί το δικό μου όνειρο είναι ίδιο με αυτό των δημιουργών του ντοκιμαντέρ “Mt. Olympus - The Creation”. Γιατί κι εγώ βλέπω την Ελλάδα όπως ο Ζησόπουλος και οι συνεργάτες του: “ως πηγή φωτός και πολιτισμού για όλο τον κόσμο”.Ο αληθινός πλούτος της χώρας κρύβεται στην πολιτισμική μας παράδοση - αρχαία και λαϊκή.Κρύβεται, δηλαδή, σε αυτά που πολλοί ντόπιοι, πρωτίστως, και ελάχιστοι ξένοι, δευτερευόντως, βάλθηκαν να καταστρέψουν. Κρατικοδίαιτοι διανοούμενοι και καλλιτέχνες, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που εκκωφαντικά σιωπούν κλαψουρίζοντας μόνο για τη μείωση των αποδοχών τους, αγράμματοι ιδιοκτήτες Μέσων και εξωνημένοι γραφιάδες και γραμματικοί, πρωτοστατούν στο μακάβριο γαϊτανάκι σαδομαζοχιστικού βιασμού και κανιβαλιστικής κατασπάραξης μιας χώρας που έδωσε όλα τα φώτα της και ψάχνει τώρα για κερί, μιας χώρας που από κυρά κι αρχόντισσα κατέληξε Φρύνη παρατημένη στους δημόσιους κερχανάδες της Δεξαμενής, τσούλα ρουφιάνων και πορνοβοσκών, κουρτιζάνα των σκυλάδικων και των χαμαιτυπείων, μιας χώρας, τέλος, όπου (κατά παγκόσμια αποκλειστικότητα) οι νεκροί θάβουν τους ζωντανούς... Και γύρω από αυτό το αλλόκοσμο γαϊτανάκι, αλαλάζει το πλήθος, που άλλοτε χειροκροτεί και άλλοτε οργισμένο επιτίθεται (ανάλογα με την κομματική του ταυτότητα και τις εντολές του πατερούλη-αρχηγού του), στους ίδιους ΠΑΝΤΑ καρναβαλιστές, στους ίδιους βιαστές και κανίβαλους. Ναι, σ’ εσένα αναφέρομαι, μοδέρνε συνέλληνα, εσύ είσαι το αλαλάζον πλήθος, εσύ που σπεύδεις να βαφτίσεις “φασιστική” κάθε αναφορά στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και “λαϊκίστικη” ή “οπισθοδρομική” κάθε νύξη για τη λαϊκή μας παράδοση [ξύπνα, αυτό ακριβώς θέλουν αυτοί που απεχθάνεσαι], εσύ που κατεβαίνεις στους δρόμους και στο Σύνταγμα, όταν μειώνουν τον μισθό σου, αλλά εξαντλείς όλη σου την επαναστικότητα στα σόσιαλ μίντια και εκ του καναπέως, όταν ο αληθινός σου πλούτος εξοβελίζεται ή κακοποιείται βάναυσα από το εκπαιδευτικό σου σύστημα, εσύ που δεν νογάς καν τι σημαίνει η εκβιαστική μετονομασία της Λαογραφίας σε Κοινωνική Ανθρωπολογία [ξέρω, ψιλά γράμματα είναι αυτά, τι σε κόφτουν εσένα, δεν θα σου δώσουν ψωμί ή παντεσπάνι οι επιστήμες], εσύ που τον μόνο Πλούταρχο που γνωρίζεις και σέβεσαι είναι ο ομώνυμος αοιδός - ναι, μοδέρνε συνέλληνα, εσύ είσαι το αλαλάζον πλήθος! Πού είναι οι σηματωροί και οι κήρυκες που ζητούσε η ψυχή του Ελύτη (Άξιον εστί) και ζητούν σήμερα οι ψυχές όλων όσοι δεν ταυτίζονται με το αλαλάζον πλήθος; Μήνα σε γούβα κρύβονται; Μήνα και δεν υπάρχουν; Μηδέ σε γούβα κρύβονται, μηδέ και δεν υπάρχουν. Ζουν ανάμεσά μας και αναπνέουν τον ίδιο μολυσμένο αέρα. Μόνο που δεν είναι λαοπρόβλητοι, όπως οι “αστέρες” της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας. Πασχίζουν να “γυρίσουν τον ήλιο” (κι αυτό, δυστυχώς, “θέλει δουλειά πολλή”), δημιουργώντας μακριά από την οχλοβοή και τα λαμπερά φώτα της εγχώριας δημοσιότητας. Τέτοιοι σηματωροί και κήρυκες είναι, κατ’ εμέ, και ο Ζησόπουλος και οι συνεργάτες του. Τέτοιους έχει ανάγκη ο τόπος για να βγει από την κρίση, τέτοιους έχουν ανάγκη και οι “κακοί” οι ξένοι που βάλθηκαν να μας “εξοντώσουν”. Κι όταν τους ανακαλύπτουν, υποκλίνονται και τους βραβεύουν, σε πείσμα των ντόπιων ανωτέρας υποστάθμης που, αν δεν προσπαθούν να τους εξαφανίσουν, τους αγνοούν επιδεικτικά - γιατί πώς αλλιώς θα κρύψουν τη δική τους γύμνια. Σ’ αυτούς τους δημιουργικούς σηματωρούς και κήρυκες πρέπει να στραφείτε, κυρίες και κύριοι, αυτούς να αναδείξετε, αυτούς να στηρίξετε με όλη σας τη δύναμη, δίπλα τους να πορευτείτε προς την αναγέννηση, μαζί τους να συγκροτήσετε το μεγάλο ελληνικό δίκτυο που θα μας βγάλει στο φως. Γιατί,Για να ξαναβρείς, σήμερα, την εθνική και πολιτισμική σου ταυτότητα, πρέπει να αφήσεις πίσω σου το Έθνος και να περάσεις στο Δίκτυο.Δεν είναι δική μου η ρήση, εγώ απλώς την ασπάζομαι και ελαφρώς την παραφράζω. Ανήκει στον αείμνηστο Μιχάλη Δερτούζο, έναν άλλο σηματωρό και κήρυκα, της ομογένειας αυτός, στο μεγαλείο του οποίου υποκλίθηκαν άπαντες, “πλην Λακεδαιμονίων”. Ο Δερτούζος, λοιπόν, οραματίστηκε ένα μεγάλο ελληνικό Δίκτυο, που θα περιελάμβανε τους απανταχού της Γης Έλληνες και θα πρωτοστατούσε στη Νέα Ψηφιακή Εποχή, δίπλα στους Αμερικανούς πιονέρους. Προς αυτήν την κατεύθυνση προσπάθησα να κινηθώ κι εγώ, από το Μόναχο της Γερμανίας, αλλά απέτυχα - οι λόγοι δεν είναι της παρούσης. Ωστόσο, η συγκρότηση ενός τέτοιου Δικτύου είναι απολύτως εφικτή. Απαιτεί μόνο τη σύγκλιση και την αγαστή συνεργασία των ακομπλεξάριστων ομογενών με τους αληθινούς δημιουργούς της ελλαδικής επικράτειας. Μια έμπρακτη απόδειξη αυτού του ισχυρισμού αποτελεί η συνεργασία της Αθηνάς Κρικέλη με τον Δημήτρη Ζησόπουλο. Η κουμπαριά που τους συνδέει έπαιξε σαφέστατα ρόλο καθοριστικό, αλλά η σύνολη δράση της κυρίας Κρικέλη δείχνει ξεκάθαρα το σκεπτικό και τις προθέσεις της. Και η λαμπρή πορεία του ντοκιμαντέρ “Mt. Olympus - The Creation” την δικαιώνει πανηγυρικά. Στραφείτε, λοιπόν, εσείς οι Ελλαδίτες, σε Ομογενείς σαν την Αθηνά Κρικέλη, κι εσείς οι Ομογενείς, σε Ελλαδίτες σαν τον Δημήτρη Ζησόπουλο. Έτσι, Λίγο ακόμα θα ιδούμε, λίγο ακόμα θα ιδούμε, τα μάρμαρα να λάμπουν, να λάμπουν στον ήλιο, τη θάλασσα να κυματίζει. Λίγο ακόμα να σηκωθούμε. Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα. Λίγο ακόμα να σηκωθούμε. Λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα. Κλείνω, με την προτροπή να δείτε το Official trailer του ντοκιμαντέρ: Γιώργος Βασιλείου-Μιχαήλ https://www.youtube.com/watch?v=NKNZ9jL5ceg
0 Comments
Leave a Reply. |
Ellopia Press ExpressWe published them , you find everything here electronically Ellopia Press Magazine
Categories
All
Archives
April 2023
|